torsdag 20 januari 2011

you're the one for me, fatty

hade en toppendag igår. jag, christoffer, linda och molly vandrade till centrum och roade oss. svullade på mcdonalds och jag gjorde som jag inte skulle göra och spenderade lite av mina julklappspengar i diverse butiker... presenter till storasyster och mamma, kläder till frank och lite annat smått och gott. ibland får man faktiskt unna sig, intalar jag mig själv nu så att jag inte får ångest. och gud vad han börjar bli stor, min frank. idag fyller han tre månader och jag hänger inte riktigt med känner jag. är det verkligen tre månader sedan jag hade så ont att jag inte kunde röra en enda kroppsdel och ändå var så lycklig att tårarna sprutade? det känns som igår. samtidigt minns jag inte livet innan frank var här. märkligt.

och idag har jag inte hunnit göra någonting alls. fixat lite med alla foton och fotoalbum som nästan dammat igen och slängde nyss i mig en sallad, annars har det varit frank-bus för hela slanten. insåg att det inte bara är frank som ska lära sig att gå det här året, det ska även hans mamma göra. och jag blir så otroligt glad så fort jag upptäcker att någonting går åt rätt håll, det är underbart. och det gör det, går åt rätt håll, sakta men säkert, i små steg. idag utmanade jag ödet och satte mig på golvet och lekte med frank. kom både ner och upp utan problem. det har jag inte klarat av sen i början av graviditeten. ett delmål till avklarat, med andra ord. äntligen kan jag kräla runt på golvet med min bebis.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar