tisdag 11 januari 2011

tisdagsmorgon

idag fick vi ställa klockan okristligt tidigt. så tidigt att inte ens frank hade vaknat. han var så trött stackaren att han gav sig själv en rak höger och blev jättearg, förstås, och elaka mamman skrattade bara. jag önskar att jag kunde låta bli, men det går inte. han är så obeskrivbart söt. och knäpp. annat kan man nog inte vara med oss som föräldrar.

hur som helst, vi gav oss iväg till danderyds ortopedcenter där jag fick sätta fötterna i skumgummi och inte så mycket mer än så. efter det var det vidare hemåt där jag åt god frukost med världens bästa killar och sedan somnade jag och den ena av dom i två timmar till medan den andra åkte till jobbet. längtar redan tills jag blir hungrig så att jag får äta gårdagens fantastiska köttgryta a la christoffer svärd, ingen gör grytor som honom. så starka att det nästan bränner i halsen. precis som det ska vara, med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Vad gjorde fötterna i skumgummit då..?

    SvaraRadera
  2. syster: dom gjorde vackra små avtryck. ska få några inlägg i skorna formade efter mina fötter om jag förstod det rätt.

    SvaraRadera