söndag 23 januari 2011

rainbow weins

igår kom finaste sandra, jesper och deras sötaste lilla vide hit en sväng. det var så trevligt att tiden gick alldeles för fort. det är första gången frank träffar någon i sin egen ålder (vide är bara tre veckor äldre) och jag vet inte riktigt, men dom var väl så där måttligt intresserade av varandra. en liten stirrtävling blev det åtminstone, och hungersnöd precis samtidigt så att det blev en mindre skriktävling här hemma dessutom. vet inte riktigt vem som vann faktiskt. detta får vi göra om, hur som helst, tycker jag. krampåer!


och idag blev frank så där ledsen att det gjorde ont i hjärtat. egentligen har jag kommit över det där, jag är oftast lugn numera när han sätter igång för att jag vet att han bara är förbannad och att det låter mycket värre än vad det är, men nu var det hunger och trötthet på samma gång. det blev liksom dubbelt upp och frank såg helt förstörd ut efteråt. somnade innan jag ens hann lägga honom ner, lilla hjärtat. nu sover han mer än tungt och jag sitter och pustar ut litegrann. innan han bröt ihop hade vi åtminstone jätteroligt, han satt i sin babysitter medan jag satt i soffan och höll en mindre konsert för honom som var mer än bra enligt hans små skrattanfall. tur att det finns någon som uppskattar min ljuva stämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar